2011 m. gruodžio 12 d., pirmadienis

Padangos ir automobilių evoliucija

XX a. dažnai yra vadinamas automobilių amžiumi. Būtent per šį šimtmetį buvo sukurti pirmieji didelio pasisekimo susilaukę automobiliai. Taip pat įvyko esminis pasikeitimas žmonių sąmonėje. Šiandien žmonės jau neįsivaizduoja, koks galėjo būti gyvenimas be automobilio. Be jų ne tik būtų, kaip greitai nusigauti iki kito miesto ar iki kitos šalies, bet ir negalėtume savo namuose turėti daugelio produktų. Tiesa, automobilių nebūtų, jei kartu su jais koja kojon neevoliucionuotų jų sudėtinės dalys. Vienas svarbiausių automobilių komponentų - padangos turėjo daug įtakos sparčiai mašinų evoliucijai. Šiame straipsnyje trumpai papasakosime padangų atsiradimo istoriją.
1844 metais Charlas Goodyearas vulkanizavo gumą, kuri vėliau buvo pradėta naudoti automobilio padangų gaminimui.
1888 atsirado pirmoji padanga. Johnas Dunlopas išrado oro pripildytą padangą. Jos buvo pritaikytos dviračiams. Prieš šį atradimą dviračių entuziastai važinėjo su metaliniai ratais, be jokių paminkštinimų. Galite tik įsivaizduoti, kaip nemalonu važiuoti su dviračiu be padangų.
1895 m. Andrėjus Michelinas bandė pritaikyti padangas automobiliams. Tiesa, jo bandymas nebuvo sėkmingas.
1903 Goodyear kompanijos atstovai sukūrė padangas be kameros. Šis išradimas praktiškai buvo priitaikytas tik 1954.
1908 m. Frankas Seiberlingas sukūrė padangas su raštu. Nuo tada automobiliais važinėti tapo daug saugiau, nes mašina ant kelio laikėsi stabiliau.
1910 B. F. Goodrichas į padangoms skirtą gumą įmaišė karbono. Tai leido prailginti padangų naudojimo laiką.
1911 Philipas Straussas sukūrė pirmąją tikrai sėkmingą padangą. Jos viduje buvo šiandien automobilių pramonėje jau retai naudojamas komponentas - kamera. Ji būdavo užpildoma oru. Oro pripildytą kamerą gaubė anksčiau išrasta guma. To paties išradėjo kompanija pradėjo tiekti padangas plačiajai rinkai ir užsiėmė šio išradimo populiarinimu.
Taigi, kaip matote automobilių padangų istorija žengė koją kojon su pačiais automobiliais. Nenuostabu, kad dauguma išradimų įvyko automobilių tėvynėje Jungtinėse Amerikos Valstijose. Šalyje, kuri iki šiol pasižymi didžiausiu automobiliu tenkančiu vienam gyventojui skaičiumi.

Tiesa, evoliucija nesustoja. Tiek padangos, tiek padangų montavimas, tiek patys automobiliai tobulėjo dideliais tempais. Tiesa, šiandien svarbiausias automobilių ir jų komponentų gamintojų uždavinys yra atrasti ir pritaikyti senus išradimus šiandieniam naudojimui.
padangų montavimas

3 komentarai:

  1. Manau, kad tvarkingos automobilių dalys ir padangos užtikrina saugumą kelyje. Todėl reikėtų nelaukti kol padangos visiškai susidėvės ir pakeisti jas dar kai yra likę protektoriaus. Taip pat esu girdėjusi, kad yra pavojinga pirkti restauruotas padangas, nes per ilgą laiką padangų guma sukietėja ir padangos nebėra saugios.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Pritariu, tačiau, kartais galbūt apsimoka suklijuoti padangą, jei pvz. netyčia prakiurtų. Kiek žinau automobilių servisas, kuris atlieka padagų remontą, turėtų ir suklijuoti jas.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Dabar padangų ir automobilių tvarkymas taip stipriai pažengęs, kad viskas daroma automatizuotai. ratų balansavimo staklės , automobiliniai keltuvai - viskas patogiam ir greitam darbui.

    AtsakytiPanaikinti